اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت میزان جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران اعلام شد رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت + علت فوت ویژه برنامه‌های تلویزیون برای روز معلم + زمان پخش تصویر سعید آقاخانی پس از آسیب‌دیدگی در پشت‌صحنه سریال «نون خ ۵» + عکس داوری هیئت ۷ نفری برای جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی نظر هنرمندان درباره حذف بخش رقابتی جشنواره تئاتر رضوی نامش زنده است تا زبان فارسی زنده است | دکتر محمد معین از نگاه بزرگان به مناسبت زادروزش نوستالژی «حنا دختری در مزرعه» در شبکه یک + زمان پخش سریال «رخنه» جایگزین «نون‌خ» می‌شود + زمان پخش و بازپخش موضوع فیلم جدید کارگردان «باربی» چیست؟ ماجرای ورود ۲۴ تن کتاب خارجی به کشور صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ هدیه تهرانی با «روز مبادا» به خانه‌ها آمد + زمان اکران آنلاین ۱۱ کنسرت پاپ در پایتخت + جزئیات «پدر خوانده ۳» به شبکه نمایش خانگی آمد
سرخط خبرها

بیشتر انتخاب می‌شوم، چون باید گذران زندگی کنم | گفت‌وگو با «کاظم هژیرآزاد» بازیگر سریال «رحیل»

  • کد خبر: ۲۰۳۶۷۰
  • ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
بیشتر انتخاب می‌شوم، چون باید گذران زندگی کنم | گفت‌وگو با «کاظم هژیرآزاد» بازیگر سریال «رحیل»
کاظم هژیرآزاد که بیش از ۵ دهه است در حرفه بازیگر فعالیت دارد اکنون در نقش باباخان سریال «رحیل» شبکه ۳ ایفای نقش می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز، کاظم هژیرآزاد با سابقه بیش از ۵ دهه بازیگری، اکنون در سریال رحیل نقش «خان بابا» را بازی می‌کند. این بازیگر پیشکسوت با وجود آنکه کمتر نقش‌های تاریخی را بازی کرده بر این باور است که ژانر تاریخی با دیگر ژانر‌ها تفاوتی چندانی ندارد و برای بازی او چالشی ایجاد نمی‌کند. گفت‌وگوی شهرآرانیوز با این بازیگر را درباره سریال رحیل بخوانید.

بیشتر انتخاب می‌شوم، چون باید گذران زندگی کنم | گفت‌وگو با «کاظم هژیرآزاد» بازیگر سریال «رحیل»

 نقش باباخان در سریال «رحیل» را چطور پذیرفتید؟

برایم فرقی نمی‌کند. بازیگر هستم و بازیگری شغلم است. من بیشتر انتخاب می‌شوم و کار می‌کنم، چون باید گذران زندگی کنم. از این رو چندان مهم نیست که در چه ژانری بازی کنم. بازی در این سریال هم تجربه خوبی بود و چیز‌های زیادی آموختم و به ضعف‌ها و نقاط قوت بازی‌ام پی بردم.  

یعنی بحث مالی برایتان اولویت دارید؟

بله، بحث مالی و گذران زندگی مطرح است. حقوق بازنشستگی‌ام از صندوق اعتباری هنر ۸ میلیون تومان است، بنابراین باید کار کنم و برایم فرقی نمی‌کند چه نقشی را بازی کنم. ضمن اینکه من ۵۵ سال است بازی می‌کنم و نقش‌هایی که با من تناسب بیشتری دارد، پیشنهاد می‌شود.

با این وجود نقش خان بابا مورد توجه قرار گرفته است. خودتان این نقش را می‌پسندید؟

خان بابا آدم آب‌زیرکاه، سودجو و مقام‌پرست است. او مشاور چهار پادشاه قاجار بوده که آن‌ها ترور شده یا فرار کرده‌اند. او در یکی از سکانس‌ها می‌گوید که به چهار پادشاه خدمت کرده است. خان بابا ابن الوقت و مجیز گوی پادشاهان و قدرت طلب است تا استفاده و منفعت خود را ببرد. اما همسرش زینت این گونه نیست. این‌ها ویژگی‌هایی است که برایم جالب بود چگونه به عنوان بازیگر نشانشان دهم.

 برای پذیرفتن این نقش چالشی داشتید؟

لباس و گریم برای رسیدن به نقش بسیار اثرگذار است. وقتی لباس‌هایم را پوشیدم اندک اندک به نقش نزدیک شدم. به طور کلی بگویم بازی در این سریال تاریخی نسبت به دیگر ژانر‌های نمایشی به دلیل لباس و گریم سنگین و حفظ و بیان دیالوگ‌ها برایم سخت بود.

برای شخصیت‌پردازی این نقش چقدر از تخیل استفاده کردید؟

من بر اساس آنچه که می‌تواند وجود داشته باشد تخیل کردم. چنین آدم‌هایی ممکن است در دل تاریخ وجود داشته باشند یا شبیه آن‌ها. به هر حال هنر همین است عین واقعیت روایت نمی‌شود. کار نمایشی ادغام تاریخ، قصه و تخیل است.

با توجه به اینکه در سریال‌های متعددی حضور داشتید، این اثر را متفاوت می‌بینید؟

بله به‌نظرم تفاوت‌هایی دارد، مثلا اینکه این سریال مقطعی مشخص از تاریخ را روایت می‌کند. در عین حال که عاشقانه هم هست. «رحیل» قصه عاشقانه متفاوتی را روایت می‌کند که‌ دختری در دوران کودکی سرنوشت شومی داشته و در حرمسرا بزرگ شده و حالا چند نفر قصد سوءاستفاده از او را دارند.

از تجربه همکاری با رامین عباسی زاده و مسعود آب پرور بگویید؟

هر دو کارگردان‌های کاربلد و با تجربه‌ای هستند. آن‌ها برای رسیدن به نقش خیلی کمکم کردند تا بتوانم نقش را به خوبی ایفا کنم. دومین تجربه همکاری‌ام با مسعود آب پرور بعد از سریال «هوش سیاه۲» بود، اما اولین همکاری با رامین عباسی‌زاده را تجربه کردم که از حضورم در کنارشان راضی هستم.

حضور بازیگران جوان و تازه‌کار را در کنار حرفه‌ای‌ها و پیشکسوتان چگونه ارزیابی می‌کنید؟

جوانان حاضر در این سریال، بسیار مستعد و آینده‌دار هستند. هر دو ولیعهد سریال را بازیگران جوان بازی کردند.  

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->